Sunday, November 11, 2012

be strong..don't give up



Assalamualaikum


pernah kah anda berasa untuk berputus asa dalam sesuatu perkara?
YA bukan??

aku juga pernah terdetik niat ini didalam hati aku..
bila aku stress ataupun aku rasa aku x boleh buat sesuatu dalam sesuatu benda pasti aku akan rasa begitu

pernah suatu tahap untuk aku berputus asa dlm bidang yang aku tempuh sekarang ni
diploma sains bukan calang2 kos..
terlalu berat bagi aku lebih2 lagi apabila pada semestar dua aku terpaksa repeat 1 paper

tapi cita-cita aku besar iaitu ingin menjadi seorang doktor yang berjaya
tapi bagaimana untuk aku capai impian itu jika aku mudah mengalah??

memang benar kata senior aku
belajar apa2 pon susah

ya..memang belajar apa2 pon susah
tapi kalo sampai di satu tahap yang ko langsung x paham apa yang kau belajar walaupun sepatah haram..bagaimana pula??

disebabkan itulah aku terpaksa repeat paper fizik..
terus terang aku katakan aku langsung tidak faham apa yang aku belajar pada waktu itu
bukan tidak pernah tanya pada pensyarah ataupun teman
tapi otak aku bukanlah otak genius
namun aku gagahkan juga untuk memahaminya

walau bagaimanapun aku tidak pernah salahkan sesiapa atas kegagalan ku ini..
mungkin ada hikmah disebaliknya

memang benar kata senior aku


'if you think you've fall enough, remember those who fall deeper than you...me for example...yet, i don't lose any hope' 


kata-katanya memberi aku semangat..memang benar kata beliau..
walaupun dia pernah tersungkur
tapi dia tidak pernah berputus asa
dia terus bangkit, bangkit dan terus bangkit untuk meneruskan sisa-sisa perjuangan



p/s : good luck abg fayad..kata2 abg memberi semangat kepada nina..nina doakan semoga abg berjaya dimasa hadapan..



wasalam and enjoy your dayy ! !



No comments:

Post a Comment